MAAASSAA skit!

nu ar ja hemma fran min lilla resa i australien :P eller asso inte hemma i sveriga utan hemma i Melbourne xD nu ska vi se om jag kan komma ihag allt jag gjort da..
(jag tror Sindy (hunden) har pruttat xD for de luktar skit och de e bara hon har)

2 januari - jag va tvungen att vakna kl 7 for att ata frukost sen packa och sen satte mig i bilen och aka bil i 1 timme till flygplatsen. Det va nog den minsta flygplatsen ja sett i hela mitt liv xD DEN VA MINA SIZE! seriost, den va liten. Jag flog proppelerplan for forsta gangen xD de va fan laskigt :S for dom ar sa javla sma och nar de kom maln eller luftgropar sa va planet inte stilla.. jag va nog den anda som skrek xD haha typiskt mig.. nar vi kom fram till sydney va de molningt :( inte sa kul.. vi tog tunnelbanan, sen farjan, da sag jag opra huset och sydney harbor bridge (vet inte hur man stavar de) xD vi gjorde inte sa mkt, men hotellet vi bodde pa, va skit fint, och bara 2 min till stranden (att ga) nice va? ;D sa jag gick och kopte lite presenter till Danial (a) sen gick jag och satt pa en mur som va pa stranden och lyssna pa musik och kolla pa vagorna.. synd att inte min alskling Danial va dar.. sen gick ja mamma och pappa och at middag pa en skit fin resturang med SKTI GOD mat, och efterratten ska ja inte ens snacka om, DEN VA UNDERBAR! om man sager sa har. jag kunde inte knappa mina byxor efter den middan (a) sen gick vi till hotellet och jag somna direkt pa den stora dubbelsangen (a) mamma o pappa fick ta vaningssangen xD maha!

3 januari - nar jag vakna va de fortfarande molningt :( jag blev skit ledsen.. men da bestamde vi oss for att aka in till sydney med farjan och va dar och kolla pa allting. nar vi kom dit va de sa javla mkt folk sa jag bestamde mig for att ta en glass med 5 kulor (a) helo tjocksmock! men iaf jag at upp hela och efter de gick vi till oprah huset och kollade lite, min pappa tog jatte "fina" kort pa mig och mamma, suck -.- efter de skulle vi klattra pa syndey harbor bridge (vet fortarande inte hur de stavas) men man va tvungen o boka, sa de kunde vi inte gora, sa vi gick och kolla pa the rocks dar australien borjade, de va ganska ballt faktiskt, och sen at vi lunch dar ocksa pa en pub som funnits dar sen 1800 nanting. vi gick till en liten opal affar med skit fina smycken, och min pappa kopte ett halsband for 5000 kr med guld, diamant och opaler (de va ett kors som ja ska fa i konfermations present) efter de bestamde jag att jag och pappa skulle gora natt kul, sa ja tvinga me honom pa en jet bat (a) AS KUL! jag alskar sanna saker! jag och pappa va torra nar vi akte ut, men nar vi kom in, va vi dyngsura! de droppa vatten fran mig och jag hade jeans pa mig -.- snacka om att jag gick som en flodhast efter de.. men iaf vi tog farjan tbx direkt efter for de va inte sa mysigt att ga runt sa xD nar vi kom till Manly gick vi till hotellet och jag hoppa rakt in i duschen for jag va helt saltig :P min pappa blev skit sur for att mitt har tar san lang tid att torka (typ 4 timmar) och nej jag anvander inte har tork mitt har blir affro da (jag ar serios).. men iaf, nar de hade torkat lagom mkt gick vi och at middag pa natt pizza stalle. jag trodde jag skulle smalta dar inne.. sa javla varmt! jag drack 7 color (a).. sen gick vi runt lite och kollade och gick pa stranden och massa sant.. sen gick vi till hotellet och jag satte mig och svulla chips (a) (jag har blivit sa javla tjock.. hm ja undrar varfor) xD haha.. jag satt o kolla pa natt program om 30 basta och 30 samsta beach kropparna.. den basta va pamela andersson och den samsta Amy winehouse, FATTAR INTE VARFOR PAMELA BLEV! hon ar ful och ser sa javla plastig ut, usch. aja skit samma xD efter de gick jag och la mig i min STOOORA sang och somna nastan direkt (a)

4 januari - jag var tvungen att vaknar 7 IGEN -.- for att ata frukost som ja inte kan gora nar ja vaknar sa tidigt.. men ja va tvungen att trycka i mig massa mackor o skit.. de va ganska komiskt for de satt norskor bredvid oss och at xD haha.. efter frukosten va de dags att packa for nu skulle vi tillbaka till albury men planet gick inte forens halv 3 och vi va tvungna att checka ut kl 10. sa vi gick till stranden och lag dar i nagra timmar tills en buss kom o hamta oss och skjutsa oss till flygplatsen, gate 3 lamnade han oss pa som va quantas som vi skulle flyga me.. men vi skulle tydligen till gate 2 som va pa andra sidan vagen -.- sa vi gick dit.. och pappa som vanligt blev skit sur xD och jag bara garva. pa flygplaten kopte jag ett par tights som jag letat efter i 3 veckor -.- och antligen hitta jag dom :D efter de kopte jag en milkshake, och jag blev kar i en vaska, men fick inte kopa den :( lite tragiskt, menmen de finns inte bara en vaska i hela varlden xD haha vi gick pa planet som va 30 min sent.. och jag somna som vanligt. pa kvallen i Albury grillade vi hos pappas riktiga slakt.. vi kom hem kanske 1 och jag somna direkt, (som vanligt) haha borjar bli lite tjatigt de dar) xD

5 januari - nu va jag tvungen att vakna 6 for att ata en ENORM frukost, och sen satte mig i bilen och aka 5 timmar till Melbourne, fast jag sov hela vagen sa de e lugnt :P haha.. vi hann inte ens aka hem emellan utan akte direkt och at lunch med pappas riktiga mamma och den delen av slakten. sen akte vi hem och nu sitter jag har och duscha nyss, och jag maste skynda mig nu for vi ska ga om en halvtimme och jag maste gora mig iordning.. jag, Anjie, mamma och alla andra tjejer ska dra och kolla pa bio och sen ata middag i knox city.. de blir nice, men jag skriver imorn eller ikvall :)
puss pa rumpan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0